zondag 5 mei 2024

10:30  - 12:30
Locatie:
 Kerkplein 2, Bathmen. Voor de kerk

Op 4 mei samen herdenken en op 5 mei samen vieren!

Zoals ieder jaar vindt op 4 mei de jaarlijkse herdenking plaats in Bathmen.
Nieuw dit jaar is de viering in de ochtend van 5 mei. De Oranjecommissie Bathmen. Oranjecommissie Loo, Protestantse Gemeente Bathmen-Okkenbroek en de loopgroep ABS willen op deze ochtend graag de inwoners van Bathmen bij elkaar brengen. In het holst van de nacht zal de loopgroep van ABS het vrijheidsvuur gaan ophalen in Wageningen en te voet naar Bathmen brengen.
Het vuur dat naar Bathmen wordt gebracht staat symbool voor het koesteren van onze vrijheid verkregen in 1945. Het vuur dat is opgehaald in Wageningen zal worden ontstoken bij de monumenten aan de Dorpsstraat.
Vervolgens zouden wij garaag met zoveel mogelijk Battumers gezamenlijk ontbijten op het Kerkplein. In Bathmen kunnen we vieren dat we in vrijheid leven, maar vrijheid is niet vanzelfsprekend. Daarom gaan we om tafel om verhalen te delen en onderwerpen te bespreken. Maar vooral om samen onze vrijheid te vieren.
Samen aan tafel ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Samen in gesprek over oorlog, herinneren, herdenken en vieren.

Het ontbijt op Bevrijdingsdag 5 mei begint om half elf, direct na de kerkdienst.